Nu är kameran här! :D

Som man har väntat 🙂 Men nu är den här 😀 Det blev till slut för krångligt att jobba med iWeb. Det var inte för svårt, bara för många fel i själva programmet. Så nu har jag flyttat hit. Dock så känns detta något svårare än iWeb, men vi får väl se hur det går 😉

Kameran är en Samsung WB2000. En produkt som precis nu har utgått, men finesserna den har mäter absolut upp den emot dagens kompaktkameror! Den kan filma i 1080p, men också ända upp till 1000fps (frames per second) (dock i lägre upplösning). Jag har tagit lite fina bilder med den. Upplösning på bild är upp till 10 Megapixel. Den har 5 ggr optisk zoom (hade faktiskt önskat lite mer menmen) och både digital och optisk bildstabilisering. Den kan ta panoramabilder och intervall. Den tar även bilder i RAW-format vilket gör det till en exceptionell kompaktkamera i mina ögon. 1349:- är inte mycket att begära för den 🙂 Följande bilder är tagna med denna kamera av mig utan fotoredigering FÖRUTOM den som jag har gjort i själva kameran! Detta var ifrån när jag hämtade posten tidigare idag. Vädret var ju inte helt lyckartat men aa vafan 🙂

Detta bildspel kräver JavaScript.

Och här är en video med miniatyr-läget på. När det är på så filmar den i 15 FPS och snabbar sedan upp videon, därför ser det lite konstigt ut 😛

Lämna en kommentar